RĪGA+OSTA= LOVE
JEB RĪGAS APKAIMJU IEDZĪVOTĀJU JAUN-IDEJAS
Piecas minūtes garas iespēju un jaun-ideju prezentācijas par pilsētas, sabiedrības un ostas sadarbību. Sabiedriskais ūdens transports Daugavā, industriālais laivošanas tūrisms ostas akvatorijā, ostas un piegulošo apkaimju sadarbība u.c.
Katras prezentācijas beigās ekspertu panelis sniedz īsu idejas vērtējumu, analizē tās pozitīvās īpašības un trūkumus, kā arī komentē savas puses iespēju vai interesi to īstenot
(vai iebilst pret īstenošanu).
IEVADS #00: KRISTAPS KAUGURS
IDEJA #01: NEILS BALGALIS
Kruīzi un kājāmiešana (2 soļu pieeja)
IDEJA #02: MĀRA KALVĀNE
Osta / plānotājs / pilsētnieks / pilsēta - tilts vai apvedceļš?
IDEJA #03: BRUNO BITAITIS
Integrēta plānošana un sadarbības modelis degradēto teritoriju revitalizācijai
Latvijas praksē problemātiskām teritorijām bieži vien tiek veidoti telpiski piedāvājumi, turklāt reizēm vairāki pēc kārtas ar dažu gadu intervālu. Diemžēl, degradēto teritoriju sekmīgai revitalizācijai ar telpisko dizaina piedāvājumu vien nepietiek. Svarīga komponente ir iesaistīto dalībnieku sadarbība ne tikai teritorijas revitalizācijas posmā, bet arī turpmāk. Sadarbības modeļi palīdz mobilizēt visus iesaistītos dalībniekus vienotam mērķim un radīt pievienoto vērtību visam projektam.
IDEJA #04: MĀRIS JANSONS UN ANDRIS LOČMANIS
Kuģītis - sabiedriskais transports
Regulārā kuģīšu satiksme starp Bolderāju, Mangaļsalu un Vecmilgrāvi, kas ļauj samazināt ceļā pavadīto laiku no 2 stundām (pa sauszemi) līdz 15-30 minūtēm (šķērsojot Daugavu pa ūdeni).
IDEJA #05: ARMEN KHALATYAN
Jaunie tūrisma kuģu maršruti pāri Daugavai
Regulāri kuģīšu braucieni tūristiem uz Radio un televīzijas torni (Spīķeri – Zaķusala), uz Pārdaugavu (Vecpilsēta – Ķīpsala)
IDEJA #06: EGONS BĒRZIŅŠ
Pieskarties ūdenim
Laivu piestātnes "Pārdaugavas ūdensceļu" projekta kontekstā
IDEJA #07: INTA BIEZĀ
Ostas kalns Vecmilgrāvī
Krastmalas labiekārtošanas projekta otrais posms. Pirmajā posmā tika ierīkots bērnu rotaļu laukums un pārbūvēts krastmalas nostiprinājums, nodrošinot pieeju pie ūdens
IDEJA #08: ARTA BUCENIECE
Mangaļsalas piekrastes attīstības vīzija
Izstrādāts teritorijas plānojums Mangaļsalas piekrastes teritorijai, kurā akcentētas Mangaļsalā esošās unikālās vērtības – zvejniekciems, militārais mantojums, dabas parks „Piejūra”, ūdens ceļi un citas. Plānojums veidots analizējot plānošanas dokumentus, ņemot vērā iedzīvotāju viedokli un Mangaļsalas vērtības
IDEJA #09: ANDREJS KRIŠJĀNIS ZĪLĀNS
Brīvais Ķīšezera krasts
Ķīšezera krastā vislabākās ir tās vietas, kur var brīvi gar to iet, peldēties, mētāt akmentiņus. Pieejamais pret nepieejamo, vienkāršais pret sarežģīto, izdevīgais pret dārgo, daudzveidīgais pret standartizēto. Dabiskā ūdensmala
IDEJA #10: UNA KANCĀNE
Savienojot pilsētu un ostu
Turku pilsētas pieredze Turku, Somijā, līdzīgi kā Rīga, ir jūras pilsēta un Nordplus projekta ietvaros izstrādātie priekšlikumi Turku pilsētas sasaistei ar ostu ir aktuāli arī Rīgas kontekstā. Turku iedzīvotājiem ir nodrošinājusi pieeju pie ūdeņiem, izbūvējot promenādi gar upi. Nākotnē tiek plānots pagarināt promenādi līdz jūrai pa ostas teritoriju tādējādi sasaistot pilsētu ar arhipelāgu. Šī pieredze varētu tikt izmantota izstrādājot plānojumus bijušām ostas teritorijām - Andrejsalai un Eksportostai.
IDEJA #11: VIKTORIJA PRIĻENSKA
Osta – pilsētas turpinājums
Roterdamas un Antverpenes ostas atvēra teritoriju apmeklētājiem, izveidojot atpūtas vietas pie ūdeņiem, gājēju un velo maršrutus. Rīgas osta varētu pārņemt šo pieredzi, attīstot ostas teritorijā kā pilsētas turpinājumu, ar publiski pieejamām ārtelpām un sabiedriskām ēkām.
IDEJA #12: RŪDOLFS MAURĀNS
Ēku peldspēja pilsētu apbūvē
Rīga pazīst plūdu riskus. Rīgā prot arī uzbērt dambjus un nostiprināt krastmalas. Bet vai Rīga prot un vēlas novērtēt kvalitātes, ko sniedz cikliski mainīga vide? Un pielāgoties, lai izmantotu mainīguma sniegtās iespējas?